Oameni lift

Urcați în fiecare zi cel puțin două scări și veți avea un creier sănătos! Urcatul scărilor zilnic este fără îndoială este un sport recomandat pentru toate vârstele, cu condiția să fie practicat respectând anumite reguli.

Știm că numai urcând două scări pe zi vom solicita mușchii inimii, întărindu-i, vom luptă împotrivă sedentarismului, evitând riscul îmbolnăvirilor de orice tip.

Ne aflăm în față liftului și suntem tentați, mai tot timpul, să urcăm cu el etajele, nu are importantă numărul lor (excludem cazurile persoanelor ce suferă de claustrofobie), fie pentru că ne grăbim, fie din comoditate.

Opțiunea ni se va schimba complet, în momentul în care ne vom aminti de studiul realizat timp îndelungat de către oamenii de știință canadieni, publicat în revistă “Neurobiology of Aging”, cu privire la impactul pe care îl are mersul pe scări asupra creierului nostru.

Examinând cu ajutorul imagisticii prin rezonanță magnetică volumul materiei cenușii a 331 de adulți perfect sănătoși, cu vârste între 19- 79 de ani, cercetătorii au constatat că la fiecare nou an de studiu se produceau modificări în funcție de numărul de scări urcate. Cu cât nivelul scărilor este mai înalt, cu atât nivelul materiei cenușii devine semnificativ, semn al păstrării tinereții creierului.

Prin urmare, studiul incită la practicarea acestui gen de activitate fizică, ușoară, dar cu impact deosebit asupra sănătății creierului.

O să mai utilizezi liftul după ce citești acest articol?

LĂSAȚI UN MESAJ